Dynamic Variation:
Offers
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Choose Language
Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search & Book Sponsored Links
Search
or search all of Norway
Rauma
Rauma.
Photo: Øyvind Heen / Visitnorway.com
Campaign
Course
Event
Partner
Media
Meetings
Travel Trade

Niektóre fakty i liczby dotyczące turystyki norweskiej

Nietypowy rok

Jak potwierdzają statystyki Światowej Organizacji Turystyki, rok 2017 był niezwykłym rokiem dla norweskiej turystyki. Mocne lato i stosunkowo słaby kurs korony przyczyniły się do sporych zysków sektora turystycznego. Duży wzrost przybywających tu turystów nastąpił głównie w miesiącach letnich, a Norwegia Fiordów oraz Norwegia Północna to regiony, które odnotowały największy stopień rozwoju.

Natura i kultura

Znaczna część przybywających do Norwegii turystów obiera za cel bardziej aktywne spędzanie czasu, niż skupienie się na walorach kulturowych. Większość z nich udaje się w rejony krajobrazowe, aby spędzić czas na świeżym powietrzu. Nie oznacza to jednak, że stawiają wyłącznie na kontakt z naturą. Typowy turysta odbywa podróż do Norwegii aby odkryć fiordy oraz góry, mogąc jednocześnie zwiedzać miejsca historyczne, spróbować lokalnego jedzenia i napojów, a także lepiej zaznajomić się z lokalnymi obyczajami.

Więcej komercyjnych noclegów niż kiedykolwiek wcześniej

W 2017 roku w Norwegii znajdowało się ponad 33,3 miliona miejsc noclegowych, co stanowi rekordową jak dotąd liczbę, większą od roku poprzedniego o 1%. Liczba międzynarodowych turystów kwaterujących się w norweskich hotelach* wzrosła o 2% do liczby 9,9 milionów, czyli o 221 744 więcej niż w roku 2016.

*Liczba przybywających turystów obejmuje dane dotyczące podróży wakacyjnych, wypoczynkowych i biznesowych z co najmniej jednym noclegiem.

Wzrost zainteresowania online

Liczba wyszukiwanych w Internecie informacji dotyczących Norwegii wzrosła w roku 2017 o 16%, a liczba wpisywanych w wyszukiwarkę haseł powiązanych z norweską turystyką wyniosła 8,68 milionów. Pozostałe najbardziej popularne hasła turystyczne w 2017 roku dotyczyły Niemiec, Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Procentowy wzrost liczby wyszukiwanych kwestii odnoszących się do turystyki Stanów Zjednoczonych wzrósł od 2015 roku o ponad połowę.

Głównymi hasłami wpisywanymi w wyszukiwarki internetowe są fiordy, lodowce oraz zorza polarna, ale wiele osób poszukuje także noclegów, informacji o miastach i aktywności na świeżym powietrzu. Co ciekawe, największy wzrost wyszukiwań odniosła kombinacja haseł zawierająca takie słowa jak "zoo", "hotele w domkach na drzewach" oraz "luksusowe resorty".

Główne markety

Rok 2017 przyniósł ze sobą pozytywny rozwój na wielu rynkach powiązanych z inicjatywami turystycznymi Innovation Norway. Powodem, dla którego liczba odbytych noclegów wyniosła jedynie 2% więcej niż w roku poprzednim, jest osłabienie się innych potężnych rynków turystycznych, w tym szwedzkiego, duńskiego oraz brytyjskiego.

Warto wspomnieć, że w roku poprzednim liczba noclegów turystów pochodzących z Rosji wzrosła po raz pierwszy od 2014 roku. Największy wzrost noclegów osób z zagranicy odnotowali turyści z Korei Południowej (37 %) oraz Stanów Zjednoczonych (35 %).

Więcej statystyk

Dowiedź się więcej o powyższych statystykach i nie tylko w raporcie na temat Podstawowych danych dotyczących norweskich podróży i turystyki 2017 (w j. angielskim).

Your Recently Viewed Pages

Powrót do góry